تاريخ : 1391/02/17
کد مطلب: 240
دیدار دست‌اندرکاران کنگره بزرگداشت عبد الجلیل رازی قزوینی با آیة الله العظمی صافی گلپایگانی

دیدار دست‌اندرکاران کنگره بزرگداشت عبد الجلیل رازی قزوینی با آیة الله العظمی صافی گلپایگانی

دست‌اندرکاران کنگره بزرگداشت عبد الجلیل رازی قزوینی برای بهره‌مندی از رهنمودهای مرجع عالیقدر حضرت آیة الله العظمی صافی گلپایگانی، روز جمعه ۹۱/۲/۱۵ با ایشان دیدار کردند.

  حضرت آیة الله صافی، ضمن تشکر از تلاش‌های دست‌اندرکاران برگزاری کنگره، پیرامون کتاب «نقض» و شخصیت عبد الجلیل مطالب ارزشمندی را بیان کردند.

  ایشان با اشاره به ضرورت حفظ تاریخ تشیّع، تجدید چاپ کتاب «نقض» را در این راستا مفید دانستند و افزودند: «اینجانب مطالعۀ کتاب نقض را به طلّاب علوم اسلامی توصیه می‌کنم و به نظرم اگر کسی این کتاب و تعلیقات مرحوم محدّث را از اول تا آخر خوب بخواند، بر بخش قابل توجهی از معارف دین مسلط خواهد شد.»

  این مرجع تقلید در ادامه در تجلیل از شخصیت ممتاز عبد الجلیل فرمودند: «معرفی این بزرگان که سابقۀ تاریخی ما هستند، نشانگر هویت والای ما است که می‌توانیم در دنیا خودمان را به علم، فضل، کمال و ادب معرفی کنیم.»

  ایشان در پایان، از تولیت محترم آستان مقدس حضرت عبد العظیم علیه السلام که کار برگزاری این کنگره را بر عهده دارد، تشکر و قدردانی کردند.

  در ابتدای این دیدار، حجة الاسلام و المسلمین مهریزی، دبیر علمی کنگره، ضمن اشاره به پیشینه برگزاری کنگره های بزرگداشت عالمان و محدّثان ری، گزارشی از فعالیت های انجام شده برای کنگرۀ عبدالجلیل رازی قزوینی ارائه کردند.

  گفتنی است، کنگرۀ بزرگداشت عبد الجلیل رازی قزوینی، روز پنجشنبه چهارم خرداد ماه سال جاری، در قم، مؤسسه علمی ـ فرهنگی دار الحدیث برگزار خواهد شد.