تاريخ : 1391/03/04
کد مطلب: 255
دستاوردهای علمی کنگره بزرگداشت عبدالجلیل رازی قزوینی رونمایی شد

دستاوردهای علمی کنگره بزرگداشت عبدالجلیل رازی قزوینی رونمایی شد

با حضور حضرت آیة الله العظمی سبحانی از جدیدترین تحقیق شکل گرفته درباره کتاب «نقض» و دستاوردهای علمی کنگره بزرگداشت عبدالجلیل رازی قزوینی رونمایی شد.

  کنگره بزرگداشت عبدالجلیل رازی قزوینی صبح امروز در تالار علامه مجلسی موسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث آغاز به کار کرد.

این کنگره چهارمین برنامه از سلسله کنگره های بزرگداشت عالمان بزرگ ری است که به همت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و موسسه علمی ـ فرهنگی دارالحدیث برگزار گردید.

در ابتدای این کنگره، آیة الله محمد محمدی ری شهری تولیت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و رئیس کنگره، با اشاره به برگزاری این کنگره، پاسداشت علمای شیعه را یکی از راه های نشر معارف شیعی در جهان دانست.

در ادامه، سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع دست اندرکاران این کنگره در قالب پیام به کنگره توسط حجة الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری قرائت شد.

رهبر معظم انقلاب در این پیام، ضمن تمجید از اقدامات از این دست برای تکریم مقام علما و احیای آثار آنان، کتاب «نقض»، تنها اثر به جا مانده از عبدالجلیل رازی قزوینی را کتابی ممتاز و حائز ارزش های علمی، کلامی و ادبی دانستند.

در ادامه این کنگره حجة الاسلام مهدی مهریزی، دبیر علمی این کنگره، گزارشی از فعالیت های این کنگره به شرکت کنندگان ارائه داد.

آیة الله العظمی سبحانی سخنران بعدی این کنگره بود که به بیان ویژگی های اخلاقی و صفات بارز مرحوم عبدالجلیل قزوینی مولف کتاب «نقض» پرداخت.

گفتنی است در بخش صبح کنگره بزرگداشت عبدالجلیل قزوینی، از تحقیق جدید کتاب نقض و منشورات این کنگره با حضور آیة الله العظمی سبحانی رونمایی شد.

سخنرانی آیة الله استادی امام جمعه قم، سخنرانی حجةالاسلام جعفریان،‌ سخنرانی دکتر موسوی گرمارودی، سخنرانی استاد میرهاشم محدّث و تقدیر از مقام علمی استاد فقید میرجلال‌الدین محدّث ارموی از دیگر برنامه‌های این کنگره در نوبت صبح بود.

این كنگره كه با حضور رییس دفتر مقام معظّم رهبری، حضرات آیات استادی و حسینی بوشهری، علما، فضلا، اساتید، فرهیختگان حوزه و دانشگاه آغاز شده است، عصر امروز با سخنرانی جناب آقای دکتر علی لاریجانی ریس مجلس شورای اسلامی به كار خود پایان می دهد.

مقالات برتر انتخاب شده نیز در بخش بعد از ظهر این کنگره ارائه می شود و در پایان از تمبر یادبود عبدالجلیل رازی قزوینی رونمایی خواهد شد.

تجلیل از مقام علمی میرجلال الدین محدث ارموی، نخستین احیاگر کتاب «نقض» که دو جلد تعلیقات به این کتاب نوشته است، از دیگر برنامه های این کنگره است.

مشروح سخنرانی های این کنگره در روزهای آینده ارائه خواهد شد.