تاريخ : 1399/09/25
کد مطلب: 830
آثار و اندیشه‌های قرآنی سیدمرتضی نقد و بررسی می‌شود

آثار و اندیشه‌های قرآنی سیدمرتضی نقد و بررسی می‌شود

سلسله نشست‌های بررسی آثار و اندیشه‌های قرآنی سیدمرتضی از سوی دبیرخانه کنگره این علامه بزرگ شیعه برگزار می‌شود.

به گزارش دبیرخانه کنگره، کنگره بین‌المللی سیدمرتضی ره با همکاری دفتر قم بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی و مؤسسه دارالحدیث در حال برگزاری است،
تاکنون سلسله پیش‌نشست‌هایی در قالب چندین پنل طراحی شده که پنل اول آن با موضوعاتی چون؛ آثار مفقود سید مرتضی(ره) بازیابی و تحقیق المتبقی من التراث المفقود الشریف المرتضی»، «میراث سید مرتضی(ره) گونه‌ها و نوآوری‌ها»، «میراث سید مرتضی(ره) در آینه‌ی تحقیق و تصحیح و  «کتابخانه سید مرتضی (ره)» خاتمه یافت.

▫️ در ادامه پیش‌نشست‌ها، شش نشست با هدف بررسی آثار قرآنی این عالم جلیل القدر شیعه برگزار خواهد شد؛ اولین نشست با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی نصیری، استاد سطح خارج حوزه با موضوع «سیدمرتضی و نظریه صرفه» در روز سه‌شنبه، دوم دی ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ برگزار می‌شود. 

▫️ نشست دوم با موضوع «دیدگاه‌های گوناگون در جمع و ترتیب قرآن و موضع سیدمرتضی» با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی مهدوی‌راد در روز دوم دی ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ برگزار می‌شود. 

▫️ سیدمرتضی و آموزه نسخ قرآن با حضور محسن قاسم‎پور راوندی، استاد دانشگاه کاشان، در روز سوم دی ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و نشست بازخوانی دفاع سیدمرتضی از ساحت پیامبران در روز سوم دی ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ برگزار می‌شود و سخنران آن حجت‌الاسلام والمسلمین مرویان حسینی، رئیس بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی، است.

▫️ نشست سیدمرتضی و تفسیر قواعد قرآن با حضور امیر احمدنژاد، استاد دانشگاه اصفهان، همچنین و مبانی و روش تفسیری سیدمرتضی با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده از دیگر پیش‌نشست‌های این مجموعه است که روز شنبه، ششم دی‌ماه، به ترتیب از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و ۱۸ تا ۲۰ برگزار می‌شود.