تاريخ : 1399/11/20
کد مطلب: 864
مولفات الشریف المرتضی، برگزیده همایش کتاب سال حوزه شد.

مولفات الشریف المرتضی، برگزیده همایش کتاب سال حوزه شد.

مجموعۀ گران‌سنگ «مولفات الشریف المرتضی»، به عنوان اثر برگزیده بیست و دومین همایش کتاب سال حوزه در بخش تصحیح و تحقیق شناخته شد.

به گزارش دبیرخانۀ کنگرۀ بین المللی بزرگداشت سیّد مرتضی، مراسم  بیست‌ودومین همایش کتاب سال حوزه و چهارمین جشنواره مقالات علمی حوزه مجازی در سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه قم با قرائت پیام حضرت آیت‌الله جوادی آملی و سخنرانی آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور برگزار شد.

در این همایش، مجموعۀ «مولفات الشریف المرتضی»، به عنوان اثر برگزیده در بخش تصحیح و تحقیق معرفی شد.

دبیر بیست‌ودومین همایش کتاب سال حوزه و چهارمین جشنواره مقالات علمی حوزه در ابتدای این برنامه به ارائه گزارشی از ادوار برگزاری این همایش پرداخت و گفت: در طول ۲۱ سال گذشته ۱۹ هزار کتاب و پایان‌نامه سطح ۴ و دکتری به دبیرخانه ارسال شدند و از میان آنها ۸۷۰ اثر طی ادوار گذشته مورد تقدیر قرار گرفتند.

 وی اضافه کرد: این دوره در مجموع ۸۰۴ کتاب و پایان‌نامه به دبیرخانه همایش ارسال شد که بیشترین آثار ارسالی در ارتباط با کلام، فقه و اصول و کمترین آثار ارسالی به گروه مدیریت اختصاص یافت.

 معاون پژوهش حوزه‌های علمیه افزود: در بررسی‌های اولیه ۱۵۹ اثر به مرحله دوم راه یافتند که از این تعداد ۵ اثر برگزیده، ۱۷ اثر شایسته تقدیر و ۲۵ اثر شایستۀ تحسین بوده است.