تاريخ : 1390/11/16
کد مطلب: 76
همایش مقدماتی کنگره، برگزار می شود

همایش مقدماتی کنگره، برگزار می شود

تاریخ انتشار:۹  اردیبهشت ۱۳۸۷

همایش مقدماتی کنگره، روز ۱۹ اردیبهشت سال جاری، همزمان با روز بزرگداشت ثقة الاسلام کلینی، در مؤسسه علمی – فرهنگی دارالحدیث برگزار می‌شود.

  حجة الاسلام و المسلمین مهریزی، دبیر علمی کنگره، با اعلام این خبر افزود: هم ‌زمان با روز بزرگداشت كلينی كه برای نخستين‌بار به‌ همت موسسۀ علمی ـ فرهنگی دارالحديث در تقويم رسمی ايران به‌ثبت رسيده، مراسمی برگزار خواهد شد تا بستر فرهنگی و علمی متناسب با موضوع كنگره فراهم شود؛ و در آينده، مراكز آموزشی ـ پژوهشی نيز برای بزرگداشت اين روز، برنامه‌ريزی كنند.

  وی یادآور شد: در اين نشست، تنی چند از شخصيت‌های علمی نيز ايده‌ها و نكاتی را در حوزه پژوهش‌های مرتبط با ثقة‌ الاسلام كلينی و كتاب كافی ارائه خواهند داد.

  حجة الاسلام و المسلمین مهریزی، در مورد فعاليت‌ها و پژوهش‌های انجام شده برای کنگرۀ بزرگداشت ثقة الاسلام کلینی گفت: مجموعۀ آثاری که در این کنگره عرضه می‌شود، تقریباً به شصت و یک جلد می‌رسد که شانزده جلد آن مربوط به تصحيح کتاب كافی است؛ سی جلد آن مربوط به تعدادی از شروح و حواشی كافی است كه تا به‌حال منتشر نشده‌اند؛ و پانزده جلد هم كتا‌ب‌هايی درباره كافی، ثقة ‌الاسلام كلينی، مأخذشناسی و نیز گزارش پايان‌نامه‌ها و مقالات توليد شده است که اميد است همۀ این مجموعه تا كنگرۀ اصلی چاپ و منتشر شود.

  وی همچنین به طراحی يک لوح فشرده جامع اشاره كرد كه در حاشیۀ همايش اصلی ارائه خواهد شد.

  گفتنی است در همایش مقدماتی کنگرۀ بزرگداشت ثقة الاسلام کلینی، از تمبر یادبود وی نیز رونمایی خواهد شد.